Jak organizować sobie czas?

0
253

Jak organizować sobie czas?

Jednym z kluczy do osiągania sukcesów jest odpowiednia organizacja czasu. Nie brakuje ludzi, którzy permanentnie twierdzą, że doba jest zdecydowanie za krótka… Jest wiele osób, które właśnie ze względu na brak wystarczającej ilości czasu realizują swoje postanowienia w mało optymalny sposób. To zaś prowadzi do tego, że ich motywacja spada z każdym kolejnym dniem – w końcu trudno oczekiwać efektów przy takim podejściu. Oczywiście, nikt nie jest w stanie sprawić, że doba będzie nagle trwała na przykład 48 godzin itd. Każdy jednak jest w stanie odpowiednio zaplanować sobie czas, aby starczyło go na pracę i przyjemności. Jak jednak to zrobić?

Ustal sobie priorytety

Bardzo ważne jest to, aby przy organizacji czasu ustalić sobie priorytety. Musicie zdawać sobie sprawę, że są po prostu rzeczy ważne i ważniejsze. Zapisaliście się ostatnio na kurs księgowości, ponieważ dzięki temu chcecie zdobyć lepszą pracę w przyszłości? W takim razie powinniście wiedzieć, że niestety więcej czasu trzeba będzie poświęcić na realizowanie się w tym konkretnym aspekcie. Pamiętajcie jednak, że to zaprocentuje w późniejszym okresie. Chyba zatem lepiej zrezygnować przez jakiś czas na przykład z oglądania serialu na rzecz powtarzania materiału, prawda? Oczywiście, na przyjemności też warto znaleźć czas, ale nie można z tym aspektem przesadzać. Istotne jest jednak to, aby odpowiednio sobie wszystko posegregować. Musicie ustalić, co w danym momencie jest dla Was najważniejsze. Dzięki temu będziecie wiedzieć na co poświęcić więcej swojego czasu, a na co mniej.

Rozpocznij od rzeczy najtrudniejszych

Jak wiadomo doba ma 24 godziny. Musicie od tego odliczyć czas przeznaczony na sen oraz obowiązki wykonywane standardowo, czyli pracę lub szkołę itp. W tym momencie zazwyczaj pozostaje już tylko… kilka godzin. Wiecie już, że ważne jest ustalenie priorytetów. Dzięki temu odpowiednio zorganizujecie sobie czas i podzielicie go na rzeczy ważne i ważniejsze. Istotne jest też to, aby posegregować obowiązki od rzeczy najtrudniejszych do najłatwiejszych. Najlepszym rozwiązaniem jest rozpoczęcie od kwestii najbardziej wymagających. Dlaczego? Jeśli uporacie się z tymi elementami, to Wasze samopoczucie od razu będzie lepsze. Rozluźnicie się, ponieważ będziecie wiedzieć, że najgorsze macie już za sobą. Dzięki temu dalsza część pójdzie Wam po prostu lepiej i szybciej. Jeśli zaś postąpicie odwrotnie, to cały czas będziecie czuć, że najtrudniejsze jest jeszcze przed Wami. To może sprawić, że nie będziecie do końca skoncentrowani na konkretnych zadaniach, ponieważ permanentnie będziecie myśleć o tym, że macie jeszcze przed sobą najgorsze czynności do wykonania.

Nie zwlekaj z realizacją zadań

Jeśli zastanawiacie się, jak organizować sobie czas, to nie możecie zapominać także o tej kwestii. Pamiętajcie, że najlepiej postępować według planu. Jeśli ustaliliście sobie, kiedy musicie rozpocząć konkretne zadania, to po prostu się tego trzymajcie! Nawet najmniejsza zwłoka może wpłynąć negatywnie na cały terminarz. Potem zaczniecie niepotrzebnie spieszyć się, denerwować itp. To oddziałuje na jakość wykonywanych czynności, a koniec końców przełoży się negatywnie na motywację. Ustalcie sobie, kiedy pracujecie, a kiedy odpoczywacie i trzymajcie się tych założeń.