Suplementy dla początkujących i zaawansowanych sportowców

0
121

Rozpoczynając przygodę z ćwiczeniami siłowymi, poszukuje się produktów suplementacyjnych, które swoim dobroczynnym działaniem wspomogą w planie treningowym. Wybór jest naprawdę ogromny, ale warto wiedzieć, że nie każdy suplement jest niezbędny na każdym etapie treningu. Inne polecane są osobom, które dopiero rozpoczynają treningi, a jeszcze inne, dla tych, dla których ćwiczenia fizyczne to przysłowiowy chleb powszedni.

Jakie suplementy dla początkujących?

Odżywka białkowa polecana jest wszystkim, a szczególnie tym, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki na siłowni. Stanowi ona źródło niezbędnego białka, które szynko się wchłania. Powinno dostarczać się ją do organizmu nie tylko przed planowanym treningiem, ale także po nim. Rozbudowuje mięśnie, służy do ich regeneracji oraz ochrony.

Aminokwasy BCAA należy spożywać przed treningiem, a to dlatego, że są dodatkowym źródłem energii, która przyda się w jego trakcie. Dzięki nim nie odczuwa się tak bardzo zmęczenia potreningowego, a przede wszystkim zakwasów, które pojawiają się u osób, których mięśnie długo pozostawały w stanie bezczynności.

Kreatyna zwiększa wytrzymałość i siłę. Zalecana jest początkującym, zwiększając w ten sposób ich wytrzymałość podczas intensywnych ćwiczeń fizycznych. Sterydy sklep online ma w swojej ofercie produkty o podobnym działaniu. Nie jest to suplement niezbędny podczas ćwiczeń, ale wspomaga, więc warto rozważyć jego przyjmowanie w regularnych odstępach czasu i dawkach.

Jakie suplementy dla zaawansowanych?

Kofeina zalecana jest osobom, które regularnie ćwiczą. To jedna z najbardziej znanych substancji redukującazmęczenie. Regularne jej przyjmowania pomaga utrzymać odpowiednią ciepłotę ciała i znacznie przyspiesza metabolizm. Poza tym wpływa korzystnie na koncentrację podczas ćwiczeń. A spożywana w odpowiednich ilościach, redukuje uczucie całkowitego znużenia.

Beta alanina polecana jest zaawansowanym i średniozaawansowanym sportowcom. Zmniejsza skutki działania wytwarzanego w różnych partiach mięśni kwasu mlekowego. Utrzymuje po prostu stały poziom Ph.

Cytrulina ma podobne działanie do beta alaniny. Również redukuje powstawanie kwasu mlekowego w mięśniach. Oprócz tego działania poszerza także naczynia krwionośne. Tkanki są wówczas lepiej odżywione.

Jak widać, na różnych stopniach zaawansowania siłowego, polecane są inne suplementy. Warto poznać ich mocne strony, żeby wiedzieć, jakie wprowadzić do swojego planu treningowego. Są one dobrym uzupełnieniem diety bogatej w odpowiednie składniki odżywcze.

Źródło: https://najlepszekoksy.com/