Wizytówka jak sama nazwa wskazuje, jest naszą reprezentacją i sposobem na przedstawienie się, dlatego nie może wyglądać byle jak. Są pewne szablony mówiące o tym, w jaki sposób powinna zostać skonstruowana poprawna wizytówka. Warto z nich skorzystać, by wizytówka wyglądała w pełni profesjonalnie i przyciągała wzrok potencjalnego klienta czy współpracownika.
Wizytówka idealna – wygląd
Wizytówka jest rodzajem naszej reklamy, często pierwszy rzut oka na jej wygląd decyduje o wrażeniu, jakie wywieramy na drugiej osobie. Nawet najlepsza autoprezentacja nie wyjdzie, jeśli wizytówka zostanie skonstruowana w nieodpowiedni sposób. W takim razie, jak powinien wyglądać idealny projekt wizytówki? Na wizytówce nie może znaleźć się zbyt duża ilość informacji – w zupełności wystarczy imię i nazwisko właściciela, nazwa firmy i pozycja w niej zajmowana, dane adresowe czy kontaktowe. Tyle wystarczy, by wizytówka była przejrzysta i posiadała informacje “miłe dla oka”. Oprawa graficzna wizytówki powinna być ciekawa, jednocześnie stylowa i stonowana. Może nawiązywać do branży, z którą identyfikuje się pracownik. Najpopularniejsze formaty wizytówek używanych w naszym kraju to 90×50 mm oraz 85×55 mm, które bez problemu mieszczą się do portfela i nie zajmują więcej miejsca niż karta kredytowa.
O czym jeszcze należy pamiętać?
Przy projekcie wizytówki należy tworzyć ją w taki sposób, by nie zawierała jaskrawych barw, posiadała stylową czcionkę oraz nie wyróżniała się zbyt dużymi lub ozdobnymi frontami. Dobra wizytówka powinna być nie tylko ładna, ale również wydrukowana na papierze odpowiedniej jakości. Do produkcji wizytówek wykorzystuje się sztywny i odpowiednio gruby papier o gramaturze minimum 300-350 g/m2. Oczywiście ostateczny wygląd wizytówki zależy od naszej branży, zainteresowań czy nawet indywidualnych preferencji. Wygląd wizytówki świadczy jednak o jej właścicielu, dlatego schludny i przejrzysty wygląd to niewątpliwa zaleta, która z pewnością sprawdzi się w tworzeniu wizytówki w każdej branży.