Strona głównaBiznesMedia społecznościowe w marketingu internetowym

Media społecznościowe w marketingu internetowym

Media społecznościowe już od wielu lat na stałe zagościły w życiu miliardów ludzi na całym świecie. Bez wątpienia mają duży wpływ na współczesne relacje międzyludzkie. Poza funkcją społeczną coraz bardziej widoczna jest ich funkcja marketingowa. Takie portale jak Facebook, Instagram czy YouTube to kanały komunikacji za pomocą, których stosunkowo łatwo można dotrzeć do potencjalnych konsumentów. Kreowanie pozytywnego wizerunku w social mediach to dla wielu firm podstawa działań marketingowych. 

Media społecznościowe wpływają na wizerunek marki

Wpływ mediów społecznościowych na codzienne życie społeczeństwa wydaje się oczywisty. Spędzając czas np. na Facebooku dowiadujemy się co słychać u znajomych/rodziny. Spełniamy swoją potrzebę przynależności i akceptacji społecznej. Co ciekawe, spełniamy także potrzebę autoprezentacji, kreując swój wizerunek w jak najlepszym świetle.

Właśnie możliwość kreowania swojego wizerunku jest wyjątkowo ciekawa z punktu widzenia przedsiębiorstw. Dotychczas głównym elementem przedstawiającym wizerunek marki w Internecie była strona internetowa. Współcześnie, strona internetowa jest tylko ukoronowaniem tego co użytkownik może spotkać na Facebooku, Instagramie, Twitterze, YouTube, TikToku i innych popularnych serwisach społecznościowych. 

Media społecznościowe zyskują dużą popularność, z co najmniej kilku powodów. Po pierwsze, potencjalni konsumenci po prostu spędzają tam sporo czasu, stąd ciężko się dziwić że przedsiębiorcy chcą do nich dotrzeć właśnie tym kanałem. Po drugie, media społecznościowe to bez wątpienia idealne narzędzie do kreowania wizerunku. To że wizerunek, kreacja marki i marketing mają ze sobą wiele wspólnego również jest naturalną sprawą. Po trzecie, media społecznościowe pozwalają budować swoją własną społeczność (np. w postaci subskrybentów na YouTube lub fanów na fanpage). Co ciekawe w Internecie istnieje wiele wyspecjalizowanych metod i firm, wspomagających ten proces. 

Przykładem takiej firmy jest galaxymarketing.global znajdziemy tam:

 

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne